(Γράφει ο Βασίλης Καρακάσογλου)

Ακούω και διαβάζω για τη ζήτηση γιατρών να βοηθήσουν το ΕΣΥ στίς πολύ δύσκολες καταστάσεις που περνάει.. Εθελοντές ζητάει. Όχι ακριβώς εθελοντές. Θα πληρωθούν. Απλά ζητάει ν' αφήσουν λίγο τη ρουτίνα τους και την καθημερινότητά τους και να δώσουν ένα χέρι βοήθειας..Κατανοητές οι ενστάσεις. "Πού να τρέχω τώρα", "Έχω τόσες άλλες δουλιές", "Δεν με ενδιαφέρει".
Δεν θα τιμωρηθεί κανείς αν δεν πάει. Αλλού είναι το θέμα.
Αν μπορείς να καταλάβεις την έννοια του εθελοντισμού και της δωρεάς. Και θέλεις να συνεισφέρεις. Δεν σε υποχρεώνει κανείς και μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο, τον χώρο και τον χρόνο.
Υπάρχει μια παρόρμηση προσφοράς κάθε φορά. Από εθελοντής αιμοδότης μέχρι εθελοντής δασοπυροσβέστης. Από προσφορά εργασίας σε κοινωνικές δομές μέχρι τη συμπαράσταση σε ανήμπορους. Από ανώνυμη βοήθεια σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη μέχρι δωρεές σε σωματεία και οργανώσεις αρωγής.. Από επιδιόρθωση και συντήρηση καλντεριμιών σε χωριά της Ηπείρου μέχρι το μάζεμα των σκουπιδιών στις παραλίες..

we logoΔήλωση του Εκπροσώπου Τύπου της Κίνησης Κοινωνικού Φιλελευθερισμού εΜείς

για το θέμα που προέκυψε αναφορικά με τις αμβλώσεις.

Υπάρχουν ζητήματα πολιτικής στα οποία η θέση σου δεν μπορεί παρά να είναι κρυστάλλινη και ακλόνητη. Γιατί απλώς ακουμπάνε στις αξίες μας. Η υπεράσπιση του δικαιώματος στην άμβλωση είναι ένα από αυτά τα ζητήματα. Όποια και αν είναι η θέση σου, δεν νοείται να την αλλάζεις από μέρα σε μέρα και από ραδιοφωνική συνέντευξη σε τηλεοπτική εκπομπή. Δεν νοείται επίσης να είσαι ούτε καν υποψήφιος με ένα κόμμα, πολύ περισσότερο εκλεγμένος βουλευτής ενός κόμματος με το οποίο διαφωνείς ως προς ένα τέτοιο ζήτημα. Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος έπραξε και τα δύο αδιανόητα: επιχείρησε να αλλάξει τη θέση του από τη μία μέρα στην άλλη και βρέθηκε υποψήφιος ενός κόμματος με το οποίο διαφωνεί επί ενός ζητήματος αρχής.

Ευτυχώς η Νέα Δημοκρατία δήλωσε ότι διαφωνεί μαζί του. Γιατί η δυνατότητα πρόσβασης των ενδιαφερόμενων προσώπων σε ασφαλείς και εγκεκριμένες υπηρεσίες διακοπής της κύησης αποτελεί αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση κάθε κράτους στην Ευρώπη. Η υποχρέωση αυτή κατοχυρώνεται από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ως πτυχή του ανθρώπινου δικαιώματος σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, όπως έχει κρίνει πάγια το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Ξεκινώντας από τους αγώνες των γυναικών για τη χειραφέτησή τους και την αυτονομία τους να αποφασίζουν για τη συνέχιση της κύησής τους, πλέον το δικαίωμα διαπερνά τα όρια του φύλου και αναγνωρίζεται και για τους τρανς άνδρες, όπως και για τα non binary (μη δυαδικά ως προς το φύλο) άτομα που έχουν τη δυνατότητα κυοφορίας.

Στο πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα δικαιώματα του παιδιού επιχειρήθηκε να εισαχθεί μια τροπολογία που αναφέρεται σε προστασία της ζωής “αρχής γενομένης από τη στιγμή της σύλληψης” (τροπολογία 10, άρθρο 2α). Δεν ήταν μια ουδέτερη τροπολογία, γι' αυτό και επικρίθηκε και τελικά καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Πίσω από τη φαινομενικά αδιάφορη διατύπωση κρύβεται η απαγόρευση της άμβλωσης. Στην Ελλάδα, το θέμα έχει λυθεί από τον Ιούλιο του 1986, όταν αναγνωρίστηκε νομοθετικά η επιλογή της άμβλωσης για την κυοφορία που βρίσκεται μέχρι και τη 12η εβδομάδα (μεταξύ άλλων δυνατοτήτων πιο επιτακτικής παρέμβασης στην κύηση, όπως για λόγους υγείας). Η ψήφος σε αυτήν την τροπολογία δεν συμβιβάζεται λοιπόν με την αναγνώριση του ευρωπαϊκού κεκτημένου ως προς τις αμβλώσεις.

Θα περιμέναμε οι Έλληνες Ευρωβουλευτές να είναι σε θέση όχι απλώς να γνωρίζουν στοιχειωδώς τις κατακτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας, αλλά να αναγνωρίζουν ευθέως και χωρίς επιφυλάξεις τα λάθη τους. Όταν δεν το κάνουν, τα κόμματά τους θα πρέπει να έχουν σαφείς διαδικασίες που θα έπρεπε να οδηγούν μέχρι και στη διαγραφή.

Για το Γραφείο Τύπου της εΜείς

Νίκος Νυφούδης

Εκπρόσωπος Τύπου

Ακούς για τον αστυνομικό που ξυλοκόπησε άγρια κι αναίτια πολίτη, το καταδικάζεις, αλλά μέσα σου τυχερός που δεν έτυχε σ΄ εσένα και ίσως και να λες «έλα μωρέ, δεν μπορεί κάτι θα έκανε κι αυτός» και τέλος πάντων δεν σε αφορά.
Ακούς για το διπλανό σπίτι που το άνοιξαν οι διαρρήκτες μέρα μεσημέρι και τα έκαναν όλα ρημαδιό, αλλά διπλοκλειδώνεις την πόρτα ασφαλείας σου και νιώθεις τυχερός που δεν σε αφορά.
Ακούς για τα προσφυγόπουλα που παγώνουν, πεινάνε και βιάζονται στα άθλια τσαντίρια, λυπάσαι αλλά τρως τα σουβλάκια σου, γιατί δεν σε αφορά.
Ακούς για το κοριτσάκι στην επαρχιακή κωμόπολη που οδηγήθηκε σε αυτοκτονία από συμμαθητές που την διέσυραν στο διαδίκτυο. Λυπάσαι, αλλά ένα «κι αυτή ας πρόσεχε! Τι ήθελε να φωτογραφηθεί γυμνή;» το ψιθυρίζεις. Δεν σε αφορά.
Τον βλέπεις, ένα κουβαράκι να κοιμάται στο παγκάκι, μπορεί να του πετάξεις και καμιά λιωμένη κουβέρτα, αλλά εσύ έχεις στέγη πάνω απ΄ το κεφάλι σου, οπότε δεν σε αφορά.

Ένα χρόνο η χώρα φυλακισμένη. Δεν φταίει κανείς. Ή μάλλον αυτά που πιθανόν φταίνε είναι τόσο περίπλοκα που δεν είναι της ώρας. Σε μια απλουστευμένη εκδοχή φταίει ο τρόπος που εκτρέφουμε  τα ζώα. Η αέναη περιφρόνησή μας για το περιβάλλον. 
Αντίθετα από την άποψη που διαχέεται, οι πολίτες τήρησαν τα μέτρα. Όλοι; Όχι. Γιατί πάντα θα υπάρχουν αυτοί που δεν ξέρουν τι θα πει ατομική ευθύνη. Πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα κλείνουν τις ράμπες για τα ΑΜΕΑ, που θα σπέρνουν τις γόπες τους στην αμμουδιά, που στο μποτιλιάρισμα θα καταπατήσουν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Γι’ αυτούς όμως, όχι τώρα αλλά πάντα θα έπρεπε η κατακραυγή να είναι αυτονόητη και ο νόμος αυστηρός. Δεν ήταν ποτέ. 

Είναι γνωστό ότι δεν ζούμε σε ιδανικό κόσμο. Οι κοινωνίες κατατρύχονται από μεγάλα συμφέροντα, οικονομικά, εθνικιστικά, ιδεολογικά και άλλα, που προσπαθούν να περιορίσουν τις ελευθερίες των ανθρώπων και να τις εκμεταλλευτούν ώστε να αποκομίσουν κέρδη. Υπάρχει επομένως μια συνεχής αντιπαράθεση μεταξύ τής οικονομικής ολιγαρχίας και της πολιτικά ασθενέστερης πλειοψηφίας, που βασιζόμενη σε θεσμούς και νόμους προσπαθεί να περιορίσει την απληστία και τη δυνατότητα εκμετάλλευσης από τις ποικίλες ολιγαρχίες. Σε κάποιους ανθρώπους η αγανάκτηση για τις ανισότητες και τις αδικίες της κοινωνικής ζωής, για τον αμοραλιστικό τρόπο εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, ακόμα και για την αδιαφορία των ισχυρών της γης για τον μέσο ή τον ταπεινό άνθρωπο είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να οδηγήσει σε ένοπλη αντίσταση, στη βία της τρομοκρατίας. 

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.