Χθες κοιτούσα την ομάδα συνομιλίας του Skype με τους "επιστήμονές" μου. Πήγα να δω το πρώτο μας τηλεμάθημα.
12 Μαρτίου 2020.
Μία ημέρα μετά το κλείσιμο των σχολείων. Παίζει να ήμασταν το πρώτο τμήμα στην Ελλάδα που έκανε μάθημα με τηλεκπαίδευση. Παρατήρησα τη χαρά στα πρόσωπα όλων μας.
Ήταν η εποχή της αγνότητας...

Ο Πρωθυπουργός και ή ίδια η Υπουργός Παιδείας γνώριζαν άραγε πριν από την πανδημία ότι στο Οργανόγραμμα του Υπουργείου υπάρχει η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, που περιλαμβάνει 4 τμήματα που λειτουργούσαν κάποτε υποδειγματικά και πρόσφεραν σημαντική βοήθεια στους εκπαιδευτικούς της τάξης και τους μαθητές τους;  

  1. Το Τμήμα Α, Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία,
  2. το Τμήμα Β΄ Σχολικής Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας,
  3. το Τμήμα Γ΄ Πολιτιστικών Θεμάτων και Υποστηρικτικών Δομών και
  4. το Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων,

Όταν ως πρωθυπουργός επιλέγεις τον αρμόδιο (υφ)υπουργό για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας σου, είναι ανάγκη να βρεις έναν άνθρωπο που έχει μπει, κυκλοφορήσει, συζητήσει με εκπαιδευτικούς και μαθητές και ασφαλώς και με γονείς.
Όταν ως (υφ)υπουργός αναλαμβάνεις να διοικήσεις τα σχολεία της χώρας, πρέπει να θυμάσαι ότι δεν ανήκεις σε κάποιο κόμμα, αλλά υπηρετείς τη δημόσια εκπαίδευση από τους Οθωνούς μέχρι το Καστελλόριζο.
Όταν ως (υφ)υπουργός αναλαμβάνεις να διοικήσεις τα σχολεία της χώρας, πρέπει να θυμάσαι ότι η παραγωγή πολιτικής για τα σχολεία της χώρας δεν μπορεί να βασίζεται στις προσωπικές σου εμμονές ή ανεκπλήρωτες επιθυμίες αλλά στις μελέτες και στις προτάσεις των ειδικών που έχουν πολλά χρόνια μελετήσει ακριβώς αυτές τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σήμερα συνεδριάζει η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων για να αποφασίσει εάν και πως θα ανοίξουν τα σχολεία. Η απόφαση είναι των ειδικών και αφορά μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ο κάθε μαθητής στην Ελλάδα θα είχε το δικό του tablet με ψηφιοποιημένα όλα τα βιβλία μέσα σε αυτό (εφαρμογές, εικόνες διδακτικά παιχνίδια) και με απεριόριστη χρήση internet για δύο μήνες. Τα απεριόριστα δεδομένα θα απελευθέρωναν εκπαιδευτικούς και μαθητές από τη μονοκαθεδρία της Webex και θα τους επέτρεπαν να κάνουν χρήση των διαφορετικών πλατφoρμών που παρέχει το διαδίκτυο π.χ. zoom, skype, gotomeeting κ.α. Παράλληλα, θα περιορίζονταν αισθητά τα προβλήματα σύνδεσης και ήχου, γιατί με τη χρήση δεδομένων και όχι του οικιακού router θα περιοριζόταν η υπερφόρτωση του συστήματος.

Από την αρχή της πανδημίας το υπουργείο Παιδείας, χρησιμοποιώντας όλα τα επικοινωνιακά μέσα, προσπαθεί να πείσει τους πολίτες πως αντιμετωπίζει με επιτυχία τα εκπαιδευτικά προβλήματα που δημιουργεί η υγειονομική κρίση. Στο κείμενο που ακολουθεί, με τη ματιά του εκπαιδευτικού της τάξης, θα προσπαθήσω να τραβήξω την επικοινωνιακή κουρτίνα και να ασχοληθώ με ένα βασικό ερώτημα: Όντως το υπουργείο και η υπουργός Παιδείας, δεδομένων των συνθηκών, έχουν κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσαν;
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Από την άνοιξη του 2020 γνωρίζαμε σχεδόν με βεβαιότητα πως τη νέα χρονιά τα σχολεία θα κλείσουν εξαιτίας της πανδημίας.

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.