«Ξέρω τι παιδιά έχω. Διαμάντια είναι. Αν είχα αλήτες, θα είχα πει ‘ΟΚ τέλος’». Ακούς τη μητέρα των ανήλικων δραστών της επίθεσης σε βάρος του σταθμάρχη του Μετρό στην Ομόνοια και αναρωτιέσαι πώς να είναι οι αλήτες. Και μετά φέρνεις στο νου σου εκείνο το πρωινό στο γραφείο της διευθύντριας λυκείου όταν παρουσία μιας ντουζίνας καθηγητών και φυσικά της διευθύντριας, ένας πατέρας και μια μάνα δύο άλλων διαμαντιών που απειλούσαν λεκτικά και σωματικά στους διαδρόμους και στα sms τον 16χρονο συμμαθητή τους, ισχυρίζονταν ότι τα παιδιά τους είναι υποδείγματα. Φέρνεις στο νου εκείνες τις χαοτικές στιγμές που ο πατέρας και η μάνα των διαμαντιών άρχισαν να σπρώχνουν το παιδί σου βρίζοντας τη μάνα του μπροστά στα μάτια σου. Φέρνεις στο νου τη στιγμή που άρχισες να βρίζεις παθιασμένα –ίσως για πρώτη φορά στη ζωή σου– αντιλαμβανόμενος ότι η διευθύντρια σε εξίσωνε με τους γονείς των διαμαντιών θεωρώντας σε ταραχοποιό που αναστατώνει την καθημερινότητα του ατελείωτου καφέ μετ’ επιδομάτων του δημοσίου.
Πολύ σχετική η έννοια του «διαμαντιού» για κάθε γονέα. Για αυτό και δεν μπορούμε να δίνουμε στον κάθε γονέα τον ρόλο της υπεράσπισης. Η ιδιότητα του γονέα δεν είναι τίτλος τιμής ώστε να αφήνουμε στο απυρόβλητο την κάθε κουβέντα ή συμπεριφορά του. Η ιδιότητα του γονέα γεννά μόνο υποχρεώσεις. Και όχι μόνο υποχρεώσεις απέναντι στα παιδιά σου, όπως λέμε συνήθως. Υποχρεώσεις απέναντι στους τρίτους με τους οποίους το παιδί σου θα συναναστραφεί σε τούτη τη ζωή.
Και όταν δε δίνεις δεκάρα για τις υποχρεώσεις σου ως γονέας απέναντι στους τρίτους, κάποιος πρέπει να επεμβαίνει. Και μάλιστα νωρίς, ώστε να μη φτάσουν τα διαμάντια στον εισαγγελέα και τα θύματά τους –σήμερα συμμαθητές, αύριο γείτονες, συνεργάτες ή ο σταθμάρχης του Μετρό– στο νοσοκομείο. Ποιος; Η διευθύντρια του λυκείου των διαμαντιών για παράδειγμα. Εκείνη που παραμένει ακόμα στη θέση της παρά τις καταγγελίες σε διευθύνσεις δευτεροβάθμιας και υπουργεία. Την αλητεία δε θα την πατάξουμε με την πανεπιστημιακή αστυνομία. Με δασκάλους, καθηγητές, διευθυντές και σχολικούς συμβούλους που θα βάζουν τους γονείς στη θέση τους θα την πατάξουμε.

 
Ατελείωτες ώρες ξοδεύουμε πλέον μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και στα πληκτρολόγια γράφοντας σκέψεις, εκφράζοντας ανησυχίες και καταθέτοντας διαμαρτυρίες εναντίον της πολιτικής των εκάστοτε κυβερνήσεων για τον χώρο της εκπαίδευσης. Οποιοσδήποτε παρακολουθήσει τους εκπαιδευτικούς ιστότοπους, τα σχετικά ρεπορτάζ θα διαμορφώσει μια εικόνα γενικής διαμαρτυρίας για τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης, της δημόσιας μόνο, η οποία χρεώνεται με άπειρες αδυναμίες. Ο λόγος γίνεται για ανισότητες ανάμεσα στα παιδιά, για επαναλαμβανόμενες κατ’ έθιμον καταλήψεις, για σχολεία που δεν αρέσουν στα παιδιά και κυρίως για αριθμούς, αυξήσεις, επιδόματα, μισθούς, συντάξεις κτλ.

Χθες κοιτούσα την ομάδα συνομιλίας του Skype με τους "επιστήμονές" μου. Πήγα να δω το πρώτο μας τηλεμάθημα.
12 Μαρτίου 2020.
Μία ημέρα μετά το κλείσιμο των σχολείων. Παίζει να ήμασταν το πρώτο τμήμα στην Ελλάδα που έκανε μάθημα με τηλεκπαίδευση. Παρατήρησα τη χαρά στα πρόσωπα όλων μας.
Ήταν η εποχή της αγνότητας...

Ο Πρωθυπουργός και ή ίδια η Υπουργός Παιδείας γνώριζαν άραγε πριν από την πανδημία ότι στο Οργανόγραμμα του Υπουργείου υπάρχει η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, που περιλαμβάνει 4 τμήματα που λειτουργούσαν κάποτε υποδειγματικά και πρόσφεραν σημαντική βοήθεια στους εκπαιδευτικούς της τάξης και τους μαθητές τους;  

  1. Το Τμήμα Α, Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία,
  2. το Τμήμα Β΄ Σχολικής Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας,
  3. το Τμήμα Γ΄ Πολιτιστικών Θεμάτων και Υποστηρικτικών Δομών και
  4. το Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων,

Όταν ως πρωθυπουργός επιλέγεις τον αρμόδιο (υφ)υπουργό για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας σου, είναι ανάγκη να βρεις έναν άνθρωπο που έχει μπει, κυκλοφορήσει, συζητήσει με εκπαιδευτικούς και μαθητές και ασφαλώς και με γονείς.
Όταν ως (υφ)υπουργός αναλαμβάνεις να διοικήσεις τα σχολεία της χώρας, πρέπει να θυμάσαι ότι δεν ανήκεις σε κάποιο κόμμα, αλλά υπηρετείς τη δημόσια εκπαίδευση από τους Οθωνούς μέχρι το Καστελλόριζο.
Όταν ως (υφ)υπουργός αναλαμβάνεις να διοικήσεις τα σχολεία της χώρας, πρέπει να θυμάσαι ότι η παραγωγή πολιτικής για τα σχολεία της χώρας δεν μπορεί να βασίζεται στις προσωπικές σου εμμονές ή ανεκπλήρωτες επιθυμίες αλλά στις μελέτες και στις προτάσεις των ειδικών που έχουν πολλά χρόνια μελετήσει ακριβώς αυτές τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.