Βιώνουμε αυτήν την περίοδο στην ελληνική εκπαίδευση ένα φαινόμενο που θα το ονόμαζα κυκλώνα καταλήψεων. Εκατοντάδες σχολεία είναι υπό κατάληψη. Αλυσίδες, κάδοι απορριμμάτων, πρόχειρα γραμμένα πανό συνιστούν το σκηνικό μιας ενδημικής κρίσης που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο δίκην εθίμου. Κι όμως υπάρχουν σχολεία που δεν αντιμετωπίζουν τέτοια ζητήματα ποτέ. 

Η επιτυχία ή όχι ενός κινήματος, μιας κατάληψης, μιας δυναμικής γενικά δράσης, είναι άμεσα εξαρτημένη από τρεις παράγοντες: το δίκαιο/λογικό του αιτήματος, την οργάνωση/νομιμοποίηση του φορέα που μπαίνει μπροστά και την μαζικότητα. Όταν λοιπόν ένα δίκαιο αίτημα που έχουν οι μαθητές αυτή την εποχή, όπως είναι το πλήθος των παιδιών ανά τάξη, γίνεται θύμα ενός από τους πιο πάνω παράγοντες, η διεκδίκηση χάνεται!

Έχω αναφέρει προσωπικά πολλές φορές σε τοποθετήσεις μου, ότι η Ελλάδα έχει το μοναδικό ταλέντο να μετατρέπει σε κωμωδία πρόσωπα, καταστάσεις και θεσμούς που δεν θα έπρεπε. Πρόσφατο είναι το παράδειγμα με τις μάσκες που μοιράστηκαν στα σχολεία και ήταν φτιαγμένες σε μέγεθος πετσέτας προσώπου! Παρεμπιπτόντως, ακούω ότι ακόμα παλεύουν για να βρουν τα σωστά μέτρα! Στη σφαίρα λοιπόν αυτού του μοναδικού ταλέντου της χώρας μας και των κατοίκων της, ανήκουν και οι μαθητικές καταλήψεις.

Το δημοφιλές απόφθεγμα του Σάρτρ που χρησιμοποιείται στον τίτλο θα μπορούσε να κρύβεται πίσω από κάθε απάντηση της κυβέρνησης στην κριτική που  της ασκείται  τις τελευταίες μέρες.
Για τις ακατάλληλες μάσκες που έφτασαν στα σχολεία σύμφωνα με τον Άδωνι  Γεωργιάδη ευθύνεται η “φασαρία που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα, και είχε ως αποτέλεσμα η κυβέρνηση να δράσει βεβιασμένα”. 

 
Χθες μόλις, η Υπουργός Παιδείας μάς έκανε γνωστό, μέσω της προσωπικής της σελίδας στο fb, ότι κατέθεσε σε άγνωστο (για την ώρα) νομοσχέδιο δύο διατάξεις αρμοδιότητάς της, στη μία εκ των οποίων (στο άρθρο 13 μάλιστα!) «προβλέπεται οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων του εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης να πραγματοποιούνται ημέρα Σάββατο (αντί για εργάσιμη ημέρα και ώρα), προκειμένου να μη διακόπτεται στο ελάχιστο η εκπαιδευτική λειτουργία και να μην αναστέλλεται η λειτουργία των σχολείων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα για ηλεκτρονική διεξαγωγή της ψηφοφορίας».

Τα στερεότυπα στην ελληνική κοινωνία είναι ατελείωτα. Στο ελληνικό σχολείο ακόμα περισσότερο. Κορίτσια που δεν καταλαβαίνουν μαθηματικά. Αγόρια που δεν παίζουν ποδόσφαιρο επειδή είναι γκέι. Παιδιά μεταναστών που είναι άπλυτα. Παιδιά με γονείς από την Αλβανία που κλέβουν. Δασκάλες με μίνι που είναι σεξομανείς. Δασκάλες χωρίς μίνι που είναι θεούσες. Ένα σχολείο που αναπαράγει τις σάπιες αντιλήψεις της κοινωνίας. Ένα σχολείο που θρέφει τα επεισόδια εκφοβισμού σε βάρος όποιου διαφέρει από τον «μέσο όρο». 
Όσο το ελληνικό σχολείο θα ευθυγραμμίζεται με τον «μέσο όρο», τόσο τα στερεότυπα του κ. Γαβρόγλου θα βασιλεύουν και τρεις γενιές μετά τη δικιά του (δηλαδή σίγουρα στα παιδιά των σημερινών μαθητών που έχουν ήδη αφομοιώσει κάθε στερεότυπο του σχολείου). Θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό μια Υπουργός Παιδείας που αυτό-χαρακτηρίζεται φιλελεύθερη. Ο φιλελευθερισμός νοιάζεται για τις αποκλίσεις, δεν κυνηγά την εξίσωση του μέσου όρου. 

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.