Αξιότιμη κυρία Φώφη Γεννηματά
Αξιότιμε κύριε Κυριάκο Μητσοτάκη
Αξιότιμε κύριε Αλέξη Τσίπρα

Απευθυνόμαστε σε σας μόνο από τους αρχηγούς κομμάτων του Εθνικού Κοινοβουλίου, λυπούμαστε αλλά το θεωρήσαμε μάταιο να απευθυνθούμε και στους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς και αυτό είναι ένα από τα προβλήματα της χώρας.
Ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων είναι εγκλωβισμένο σε κόμματα που στρατηγικά αντιπαλεύονται το πολίτευμά μας, την αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
Ένα άλλο τμήμα μικρότερο, αλλά όχι μικρό, είναι εγκλωβισμένο σε πολιτικούς χώρους που, κατά την άποψή μας, προσβάλλουν την έννοια της πολιτικής.
Σας γράφουμε γιατί πιστεύουμε πως η χώρα βρίσκεται πάλι στα βαθιά. Έχουμε καθαρή εικόνα της κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε και ξέρουμε καλά πως θα πονέσουμε πολύ μέχρι να βρούμε ξανά τον βηματισμό μας.
Εδώ είναι που πρέπει να ανταποκριθούμε όλοι στις ευθύνες μας, πολίτες, πολιτεία, πολιτικό προσωπικό.
Δεν γράφουμε για να σας κρίνουμε, για να ασκήσουμε επιρροή ή για να εμπορευθούμε αγανάκτηση και θυμό.
Γράφουμε για να ακουστούμε.

Παρακολουθούσε την συζήτηση πολιτικών αρχηγών στη Βουλή … ήταν μελαγχολικός … η Χώρα είναι στην εντατική, σκεφτόταν … ο αρχηγός του τσούρμου με τα σκουρόχρωμα σακάκια και τα ανοιχτόχρωμα πουκάμισα τελείωσε την ομιλία του … τον χειροκρότησε όρθιο το τσούρμο με τα σκουρόχρωμα σακάκια και τα ανοιχτόχρωμα πουκάμισα … στο βήμα ανέβηκε ο αρχηγός του τσούρμου με τα σκουρόχρωμα σακάκια τα ανοιχτόχρωμα πουκάμισα και τις κοκκινόχρωμες γραβάτες … η μελαγχολία του βάρυνε … ως πότε θα διχαζόμαστε σε αυτή τη Χώρα για μετρήσιμα πράγματα, αναρωτήθηκε … ο αρχηγός του τσούρμου με τα σκουρόχρωμα σακάκια τα ανοιχτόχρωμα πουκάμισα και τις κοκκινόχρωμες γραβάτες τελείωσε την ομιλία του … χειροκροτούσε τώρα όρθιο το τσούρμο με τα σκουρόχρωμα σακάκια τα ανοιχτόχρωμα πουκάμισα και τις κοκκινόχρωμες γραβάτες … απελπίστηκε … το αποφάσισε … θα μάθει να χρησιμοποιεί το Skype … να μπορεί να βλέπει τα παιδιά του όταν τους μιλά … να δει όταν θα έρθει η ώρα τις φατσούλες των παιδιών τους … τα εγγόνια του … τη γενιά του Skype …

*ένα παλιό γράψιμο, που η πρόσφατη βαλκανικής αισθητικής θλιβερή αντιπαράθεση στη Βουλή των πλέον ισχυρών πολιτικών αρχηγών με έκανε να το θυμηθώ.

Πρώτη δημοσίευση στη Μεταρρύθμιση

Ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Κρικέλλου / Ευρυτανίας, Αντώνης Μανίκας γράφει για το σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης για την Εκλογή Δημοτικών και περιφερειακών αρχών

Γιατί δεν θέλει η ΚΕΔΕ ανεξάρτητη κάλπη για τις κοινότητες ; Ποιος ‘’ φοβάται ‘’, την κρίση των πολιτών ;

Γιατί άραγε κάποια έθνη καταφέρνουν να αναπτύσσονται και να έχουν τους καλύτερους οικονομικούς δείκτες και τα γειτονικά τους κράτη να υποφέρουν στη φτώχεια και να είναι υποανάπτυκτα; Τι είναι αυτό που για παράδειγμα ένας λαός, ο Κορεατικός, που χωρίζεται στην Βόρεια και τη Νότια Κορέα, είχε τόση διαφορετική πορεία;  Τι είναι αυτό ακριβώς που κάνει τη διαφορά; Μήπως είναι η κουλτούρα και ο πολιτικός πολιτισμός; Μήπως το κλίμα είναι αυτό που οδηγεί σε διαφορετικά αποτελέσματα; Μήπως φταίει το πλούσιο έδαφος και υπέδαφος; Πολλοί προσπάθησαν να δώσουν απαντήσεις χρησιμοποιώντας παρόμοιες εξηγήσεις.

Κατηγορήθηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι «αναλαμβάνει το ρίσκο» της διασποράς του κορωνοϊού με τις διαδηλώσεις για το νομοσχέδιο Κεραμέως, αντεπετέθη κατηγορώντας την κυβέρνηση για Γκεμπελικό σύνδρομο, επιμένει να τον κατηγορεί η κυβέρνηση και λοιπές συνήθεις σαχλαμάρες. Τόσα χρόνια αυτά έχω μάθει να τα προσπερνάω. Άλλωστε δεν είμαι και σίγουρος τι εννοούσε ακριβώς, μπορεί και να φταίει η πίεση της συνέντευξης, όλοι κάνουμε λαθάκια, λάθη ή λαθάρες όταν εκφραζόμαστε, κυρίως στον προφορικό μας λόγο.

Άλλο πράγμα με ενοχλεί, κι αυτό είναι η επιχειρούμενη αναβάθμιση των διαδηλώσεων σε υποχρεωτικό μέρος της νομοθετικής διαδικασίας. Χωρίς διαδηλώσεις τίποτε δεν μπορεί να ψηφίζεται, πρόκειται για καταστολή των δημοκρατικών ελευθεριών.

Και προφανώς δεν μιλάμε στην προκειμένη περίπτωση για απαγόρευση των συναθροίσεων επειδή αυτές είναι ενάντια στην κυβέρνηση. Αυτό θα ήταν πράγματι καταστολή δημοκρατικού δικαιώματος, διότι από ανέκαθεν οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται «ησύχως και αόπλως», ή όπως αλλιώς διατυπώνεται στο τρέχον θεσμικό πλαίσιο. Κι αυτό ανεξαρτήτως της αναμενόμενης μαζικότητας και αποτελεσματικότητας των συγκεντρώσεων. Αλλά εδώ μιλάμε για το ρίσκο της διασποράς του κορωνοϊού, που μας έχει στερήσει και πολλά άλλα πράγματα πέραν της δυνατότητας να διαδηλώνουμε υπέρ ή κατά των σεκιουριτάδων και των ειδικών φρουρών.

Θα ήταν η λύση σε ένα τέτοιο πρόβλημα η μετάθεση της κατάθεσης του νομοσχεδίου;

Αυτό είναι άσχετο από το εάν συμφωνούμε ή όχι με περιεχόμενό του. Θεωρώ ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η αναστολή παραγωγής νομοθετικού έργου, όχι μόνον αυτής, αλλά και οποιασδήποτε κυβέρνησης, με το σκεπτικό ότι χρειάζεται να δίδεται η άνεση διαδηλώσεων εναντίον του. Γιατί περί αυτού μιλάμε. Σήμερα οι φοιτητές και πανεπιστημιακοί για ένα νομοσχέδιο που τους αφορά, αύριο οι ταξιτζήδες π.χ. για ένα άλλο, μεθαύριο οι συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ και αντιμεθαύριο -γιατί όχι;- οι μετακλητοί της προηγούμενης κυβέρνησης. Τυχαία παραδείγματα φέρνω φυσικά.

Και ολίγη από "δίκη προθέσεων"

Το ερώτημά μου είναι αν η αξιωματική αντιπολίτευση (η κάθε αξιωματική αντιπολίτευση, είτε ΣΥΡΙΖΑ, είτε ΝΔ, είτε όποια άλλη), κόπτεται πραγματικά για την τυχόν αντιλαϊκότητα των νομοσχεδίων της κυβέρνησης και τη δημοκρατικότητα των διαδικασιών της. Γιατί να το κάνει άλλωστε; Βούτυρο στο ψωμί της είναι. Πραγματικές ευκαιρίες για «επαναστατική γυμναστική» και ανέβασμα των μετοχών της. Συνήθως τα νομοσχέδια περνάνε με την κυβερνητική πλειοψηφία, ωστόσο αυτοί το παλέψανε. Κάτι φέρνει κι αυτό.

Εδώ όμως παρουσιάζεται επιπλέον μια ανέλπιστη δυνατότητα. Αν η συζήτηση του νομοσχεδίου αναβληθεί ώστε να υπάρχει η άνεση των διαδηλώσεων, και δεδομένου ότι το πότε θα υποχωρήσει η πανδημία αποτελεί τον άγνωστο Χ όλων των εξισώσεων, κανείς δεν ξέρει τι γίνεται αύριο. Εκλογές μυρίζουν. Μπορεί να φτάσει και να μην ψηφιστεί καθόλου. Και ποιος το κατάφερε αυτό; Η αντιπολίτευση ροκανίζοντας τον χρόνο ! Εκεί να δείτε limit-up των αντιπολιτευτικών μετοχών.

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.