Εμείς ως πολίτες έχουμε χρέος και καθήκον να συμμορφωνόμαστε με τις οδηγίες των ειδικών σε τέτοιες ειδικές συνθήκες.
Διάβασα ξέσπασμα πολύ γνωστού καλλιτέχνη για την υποκρισία των ιθυνόντων σχετικά με τα μέτρα για τον κορωνοϊό :
“Καταργήστε τα όλα λοιπόν. Πανηγύρια, χορωδίες, συναυλίες, αγκαλιές, φιλιά, πάρτυ, εκκλησία, σχολείο, παιχνίδι, ανεμελιά, αγάπη, συντροφικότητα, στοργή … Ψωνίστε online, πηδηχτείτε online, εργαστείτε online, ζήστε online, ψοφήστε online, βάλτε μάσκες και στο σεξ. Αφήστε τους αγαπητοί σοφοί συνάδελφοι και ειδήμονες άρρωστους, ψυχή τε και σώματι, αλλά αφήστε τους ζωντανούς να ζήσουν στα αλήθεια. Με λογική και προφύλαξη, γιατί κανείς λογικός δεν υποτίμησε το πρόβλημα” …
Η ανθρωπότητα από τις 22 Αυγούστου 2020 θα ζει με πίστωση: τότε θα καταναλώσει όλους τους φυσικούς πόρους που μπορεί να ανανεώσει ο πλανήτης φέτος, δύο ολόκληρους μήνες νωρίτερα απ’ ό,τι πριν από είκοσι χρόνια — και νωρίτερα από ποτέ — κατά υπολογισμούς της μη κυβερνητικής οργάνωσης Global Footprint Network.
Δηλαδή, η ανθρωπότητα καταναλώνει το τρέχον διάστημα τους πόρους του πλανήτη 1,75 φορές ταχύτερα από τις δυνατότητες των οικοσυστημάτων να τους ανανεώνουν.
Είναι η μέρα που κάθε ειδησεογραφικό site, τηλεοπτικό κανάλι, υπουργός, βουλευτής, δήμαρχος που σέβεται τον εαυτό του θα γράψει πόσο εξοργιστική είναι η απόφαση του Ερντογάν να ανοίξει σήμερα τις θύρες της Αγίας Σοφίας, του ιστορικού συμβόλου του Χριστιανισμού, ως χώρο προσευχής για τους πιστούς ενός άλλου δόγματος. Πόσο χρήσιμη είναι όμως πολιτικά μια τέτοια (τόσο προφανής) δήλωση; Και -ακόμα σημαντικότερο- πόσο χρήσιμη είναι για τη χώρα στρατηγικά μια αντιπαράθεση με την Τουρκία επί αυτού του θέματος, όταν υπάρχουν πλείστοι άλλοι λόγοι στηλίτευσης της γειτονικής χώρας;
Το δεύτερο ερώτημα είναι για άλλους, όχι για τους αναλυτές της κοινής γνώμης και της εσωτερικής πολιτικής. Το πρώτο ερώτημα όμως μπορεί να λάβει χρήσιμες σκέψεις από την έρευνα της QED. Η ελληνική κοινή γνώμη αποτυπώνεται διχασμένη στο ερώτημα για το ποια από τις πρόσφατες κινήσεις της Τουρκίας ήταν η χειρότερη για την Ελλάδα. Η προώθηση μεταναστών στην Ελλάδα και η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί συγκεντρώνουν περίπου το ίδιο ποσοστό απαντήσεων, με σημαντική ωστόσο διαφορά στις απαντήσεις διαφορετικών ηλικιακών ομάδων. Οι νέοι προτάσσουν τον χειρισμό της Τουρκίας στο μεταναστευτικό και οι μεγαλύτεροι τον χειρισμό στο καθεστώς χρήσης της Αγίας Σοφίας. Οι συμβολισμοί είναι δυνατός μοχλός ενεργοποίησης των μαζών στην πολιτική, όμως τελικά όχι για όλους. Τα τεφτέρια της πολιτικής επικοινωνίας χρειάζονται ξεσκόνισμα.
Αυτά που συμβαίνουν σήμερα με τη NAVTEX των Τούρκων -με την οποία δεσμεύει περιοχές εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας νοτιοδυτικά του Καστελόριζου και νοτιανατολικά της Κρήτης- δίνουν αφορμή στους Αμερικανούς και άλλους να μιλάνε για αμφισβητούμενες περιοχές.