Άλλη μια αποσπασματική ενέργεια, μιας ακόμα ελληνικής κυβέρνησης, έγινε αφορμή για να ξεσπάσει «πόλεμος» στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο λόγος για την τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα να μπει κάμερα στις τάξεις, προκειμένου να παρακολουθούν ζωντανά το μάθημα όσοι μαθητές, για λόγους υγείας, δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία. Κατ’ αρχήν είμαι σίγουρος, ότι πρόκειται για μία ακόμα νομοθετική ρύθμιση η οποία θα μείνει στα χαρτιά! Είναι προφανές από την αντίδραση της ΟΛΜΕ αλλά και της κοινής γνώμης. Όμως και κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος δεν μπορεί να πιστέψει ότι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να στηθεί κάτι τέτοιο και να δουλέψει όπως πρέπει.
 
 
Ευγενής (για κάποιον καλοπροαίρετο) η πρόθεση του υπουργείου να μη χάσει κανείς μαθητής τις τελευταίες παραδόσεις μαθημάτων, αλλά η διδασκαλία σε μια τάξη διαφέρει κατά πολύ από τη διδασκαλία ενός μαθήματος εξ αποστάσεως. Αυτό συμβαίνει, διότι στην τάξη έχεις απρόβλεπτους παράγοντες, που έχουν να κάνουν με τους μαθητές και τη συμπεριφορά τους. Υπάρχει η δυνατότητα έκφρασης αποριών σε οποιοδήποτε σημείο του μαθήματος και τέλος η δυνατότητα επανάληψης οποιασδήποτε πληροφορίας που δεν έγινε κατανοητή με την πρώτη αναφορά. Ένα διαδικτυακό μάθημα από την άλλη πρέπει να είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο, ώστε τα πάντα να γίνονται εύκολα κατανοητά και να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος παρερμηνείας εννοιών και διαδικασιών. Επίσης ο τρόπος παρουσίασης του μαθήματος, η ροή, η γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί, όλα πρέπει να γίνουν με συγκεκριμένο τρόπο, για να μπορεί να κρατηθεί η προσοχή του ακροατή. Φανταστείτε ένα μαθητή να παρακολουθεί από υπολογιστή το μάθημα μιας τάξης ζωντανά και να γίνεται έστω και η ελάχιστη φασαρία από τα παιδιά. Θα είναι σχεδόν αδύνατο να συγκεντρωθεί στην παράδοση!
Επίτηδες δεν μπαίνω σε σχόλια και συζήτηση για το διαδικτυακό μάθημα με παρουσία μαθητών και τη σχέση που έχει αυτό με τα προσωπικά δεδομένα κτλ....
Επίτηδες επίσης δεν θα ασχοληθώ με όσους μιλάνε για «ρουφιάνους», «καταδότες», και big brother καταστάσεις, καθώς εκτός από δευτερεύοντα, εξυπηρετούν και άλλους σκοπούς που δεν με αφορούν και δεν προσθέτουν στη λύση, παρά μόνο στο πρόβλημα. Εκείνο που θέλω να επισημάνω είναι πως δεν κινδυνεύει από κάτι προσωρινό, όπως ξεκίνησε να είναι αυτή η πρωτοβουλία, η εκπαιδευτική διαδικασία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Σε αυτήν την ηλικία δεν θα αντικατασταθεί ποτέ η φυσική παρουσία του δασκάλου/καθηγητή σε μια τάξη. Αυτό γίνεται σε μαθήματα που αφορούν μεταπτυχιακά ή προγράμματα σπουδών κολλεγίων, πανεπιστημίων κτλ και αφορά άλλες ηλικίες και άλλη μαθησιακή ωριμότητα. Καλό θα είναι οι αντιδράσεις των συναδέλφων εκπαιδευτικών να γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση, για τους σωστούς λόγους και να συνοδεύονται από προτάσεις!

 

1η δημοσίευση: www.gnomip.gr/

 

google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.