Η συμμετοχή στα κοινά ήδη από τον πέμπτο αιώνα του Περικλή συνιστά την ουσία της έννοιας του πολίτη όπως τον έχει διαμορφώσει η μέχρι σήμερα δυτική φιλοσοφική σκέψη. Αυτή μπορεί να πάρει είτε τον χαρακτήρα της ενεργού συμμετοχής σε διάφορα όργανα αιρετά είτε τον χαρακτήρα της άσκησης κριτικής και της ενημέρωσης για τα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα του τόπου.
Η επιδίωξη ανάδειξης σε αιρετές θέσεις προϋποθέτει δυο στοιχεία: την ανιδιοτέλεια και την ικανότητα προσφοράς. Ζούμε σε εποχή που η ιδιοτέλεια συνιστά για πολλούς το κινούν αίτιο. Αν υπήρχε δικαιοσύνη στην Ελλάδα, αυτοί θα περιορίζονταν στους υγρούς τοίχους ενός κελιού. Δυστυχώς όμως μας διοικούν από διάφορα αξιώματα.
Η δεύτερη προϋπόθεση είναι η ικανότητα. Χρειάζεται δηλ. να μπορείς να κατανοείς και να επιλύεις προβλήματα. Αν δεν έχεις αυτό το προσόν, μένεις στο σπίτι σου και χαίρεσαι τα παιδιά σου.

Δυστυχώς όμως από τους Αλκμεωνίδες έως τους Κατσιγιάννηδες ο νεποτισμός εμφιλοχωρεί στην πολιτική ζωή ως ενδημικό λοιμώδες νόσημα που μολύνει τον δημόσιο βίο οδηγώντας τον τόπο στην παρακμή.

Όταν το 2010 η χώρα χρεοκόπησε, ανακάλυψαν το πάρτι που έγινε στον χώρο της υγείας την προηγούμενη δεκαετία. Μέχρι τότε κανείς δεν έβλεπε, δεν άκουγε, δεν μιλούσε. Θα μπορούσε να βγει ένα πόρισμα από ανεξάρτητη αρχή, όχι για την τιμωρία των ενόχων αλλά για τις διαδικασίες των υπηρεσιών προμηθειών με τις οποίες τα νοσοκομεία αγόραζαν υλικά σε πολλαπλάσιες των κανονικών τιμών.
Σήμερα το πάρτι συνεχίζεται σε άλλα μαγαζιά και με άλλα κόλπα. Δήμοι και ΔΕΥΑ, κυρίως οι μικροί, προσπαθούν με κάθε τρόπο να φωτογραφίσουν υλικά ή προμηθευτές.
Τα πράγματα γίνονται απλά, αν θέλεις τίμιο παιγνίδι. Ξεχωρίζεις τις προμήθειες υλικών και την εκτέλεση έργων.

Την Δευτέρα στις 12.00 στην επιτροπή της Βουλής που συζητείται το νομοσχέδιο για τον εκλογικό νόμο έχουν κληθεί να μιλήσουν εκπροσωπώντας το Πανελλήνιο Δίκτυο Κοινοτήτων οι εξής συνάδελφοι:

Κίμων Χρυσίδης (Πρόεδρος Κοινότητας Περάματος-Δίκτυο Κοινοτήτων Λέσβου), Παναγιώτης Λύρας (Πρόεδρος Κοινότητας Καλαμάτας - Ένωση Προέδρων Μεσσηνίας), Στάθης Ψωμιάδης (Πρόεδρος Κοινότητας Δομένικου, Ένωση Κοινοτήτων Λάρισας), Ισαάκ Νικολαΐδης (Πρόεδρος Κοινότητας Πτολεμαΐδας - Δίκτυο Κοινοτήτων Δήμου Εορδαίας), Αντώνης Παγώνης (Πρόεδρος Κοινότητας Οίας Σαντορίνης), Όλγα Δασκαλή (Πρόεδρος Κοινότητας Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου).

Το βασικό επιχείρημα είναι η διατήρηση της ανεξάρτητης κάλπης και θα αναπτυχθούν και όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματα που αφορούν τις Κοινότητες.

Ευχόμαστε Καλή Επιτυχία!

Υπενθυμίζω μερικά επιχειρήματα και τα βασικά ερωτήματα.

  • Γιατί καταργείται η Ανεξάρτητη Κάλπη εκλογής Τοπικών Πρόεδρων και Συμβουλίων στις Κοινότητες, αφού αυτοί δεν εμποδίζουν τον Δήμαρχο να κυβερνήσει, δημιουργώντας ‘’πλειοψηφία‘’ και λαμβάνοντας αποφάσεις στα Δημοτικά Συμβούλια. Οι εκλεγμένοι (από ανεξάρτητη Κάλπη) Τοπικοί Σύμβουλοι και Τοπικοί Πρόεδροι δεν ψηφίζουν στα Δημοτικά Συμβούλια παρά μόνο για Τοπικά ζητήματα της Κοινότητας τους!

Μήπως δεν θέλουν οι Δήμαρχοι ανεξάρτητες φωνές να υπερασπίζονται τα Τοπικά Θέματα και το Μέλλον του Τόπου τους, με προτάσεις που δεν χειραγωγούνται από πολιτικές, κομματικές και παραταξιακές σκοπιμότητες; Μήπως, μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους που υποκρύπτουν και ‘’συναλλαγές ‘’ , όλα πρέπει να ελέγχονται από το κόμμα και την παράταξη;

  • Πώς θα βγάλουμε το ‘’κόμμα ‘’ από την αυτοδιοίκηση και θα υπερασπιστούμε το Πολυφωνικό και το Ανεξάρτητο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (που όλοι εξαγγέλλουν), καταργώντας την ανεξάρτητη κάλπη και αντικαθιστώντας την με λίστα υποψηφίων από ''ελεγχόμενους'' από τον Δήμαρχο, οι οποίοι, λόγω εξάρτησης από αυτόν, θα λένε πάντα ΝΑΙ σε όλα;
  • Θυμίζω πως, παρά τις πολλές υποκριτικές εξαγγελίες περί του αντιθέτου, ο έλεγχος του ''κόμματος'' με το μακρύ του ''χέρι '' στο Κράτος , στον Συνδικαλισμό, στην Αυτοδιοίκηση, στη Δικαιοσύνη, ακόμη και στις Ανεξάρτητες Αρχές, είναι νοοτροπία, είναι τρόπος πολιτικής σκέψης, είναι συμπεριφορά όλου του παλαιού πολιτικού συστήματος και δεν ξεριζώνεται εύκολα!!!.

we logoΔελτίο Τύπου της Κίνησης Κοινωνικού Φιλελευθερισμού "εΜείς"

10 Απριλίου 2021

Κάθε φορά που αφαιρείται βίαια η ζωή ενός δημοσιογράφου, απειλείται η Δημοκρατία. Η εν ψυχρώ δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ είναι ένα έγκλημα σε βάρος όχι μόνο της ανθρώπινης ζωής αλλά και της ελευθερίας του Τύπου.
Τα κίνητρα, οι συνθήκες και οι δράστες του κακουργήματος θα εξιχνιασθούν φυσικά από τις αρμόδιες αρχές, από τις οποίες αναμένεται να επιτελέσουν το καθήκον τους στο ακέραιο. Η άμεση διαλεύκανση αυτού του στυγερού εγκλήματος είναι επιτακτική ανάγκη. Από την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα με την οποία θα διαλευκανθεί, θα κριθεί και το κατά πόσον η Ελλάδα είναι ένα ασφαλές κράτος για την ανεξάρτητη δημοσιογραφία. Κατά πόσον είμαστε αντάξιοι και εννοούμε στην πράξη τις διακηρύξεις των Συνταγμάτων μας, των Ευρωπαϊκών Συνθηκών, των ιδανικών μας για την ελευθερία της έκφρασης.
Εκ μέρους των εΜείς εκφράζω τα θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του Γιώργου Καραϊβάζ και στη δημοσιογραφική οικογένεια.

Από το Γραφείο Τύπου
Νυφούδης Νίκος
Εκπρόσωπος Τύπου

we logoΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ "εΜείς"
17 Μαρτίου 2021


Αύριο ολοκληρώνεται η διαβούλευση για το νέο νόμο βάσει του οποίου θα πραγματοποιηθούν οι Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές το 2023. Χωρίς να απορρίπτουμε το νομοσχέδιο στο σύνολο του, αναγνωρίζοντας πως έχει ως στόχο να διορθώσει την ακυβερνησία στην οποία οδήγησε αρκετούς Δήμους o «Κλεισθένης», εκφράζουμε τον προβληματισμό μας και τη διαφωνία μας για συγκεκριμένα σημεία του νομοσχεδίου.

Το 1997 ο γνωστός «Καποδίστριας» για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, άλλαξε προς τη σωστή κατεύθυνση την αρχιτεκτονική των Κοινοτήτων. Προς τη σωστή κατεύθυνση είναι και οι διατάξεις στο νέο νομοσχέδιο που διευκολύνουν την διακυβέρνηση του Δήμου, δίνοντας ισχυρή πλειοψηφία στον Δημοτικό Συμβούλιο και στον Δήμαρχο και θέτουν ένα ελάχιστο ποσοστό εκλογής για τις Δημοτικές Παρατάξεις που εκλέγονται σ’αυτό.

Αδυνατούμε όμως να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο η ανεξάρτητη εκλογή Προέδρων και Συμβουλίων Κοινότητας επηρεάζει την πλειοψηφία αυτή. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τι σχέση έχει η ανάδειξη πλειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο με την ανάδειξη του Προέδρου της Κοινότητας. Δεν δεχόμαστε πως κάποιος που εκλέχτηκε τρίτος σε μια Κοινότητα, με ελάχιστες ψήφους από την τοπική κοινωνία να μπορεί εκλέγεται Πρόεδρος της Κοινότητας μόνο και μόνο επειδή ανήκε στον συνδυασμό αυτού που εκλέχτηκε Δήμαρχος.

Να θυμίσουμε πως με την εφαρμογή του ν. Καποδίστρια οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων που συνενώθηκαν και αποτέλεσαν τους «Καποδιστριακούς» Δήμους ήταν ταυτόχρονα και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου. Με τον τρόπο αυτό η φωνή και τα προβλήματα των μικρών κοινωνιών μεταφέρονταν άμεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επίσης ως μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, οι Πρόεδροι είχαν την δυνατότητα να εκλεγούν στις ΤΕΔΚ του Νομού και στην συνέχεια στην τότε ΚΕΔΚΕ. Με τον «Καλλικράτη», οι ΤΕΔΚ έγιναν ΠΕΔ, η ΚΕΔΚΕ έγινε ΚΕΔΕ και η φωνή των Κοινοτήτων σώπασε.

Είναι γνωστό πως η Κοινότητα, δεν συναποτελείται από όργανα που εκδίδουν πράξεις δεσμευτικού χαρακτήρα, παρά μόνον γνωμοδοτικού ή εισηγητικού χαρακτήρα. Είναι η φωνή λοιπόν των κατοίκων των απομακρυσμένων κυρίως περιοχών. Και αυτή θα πρέπει να ενισχύουμε!

Με τις προτάσεις του Νομοσχεδίου για την εκλογή προέδρων και συμβουλίων στις Κοινότητες ( Άρθρο 27 και 28 ) επιστρέφουμε σε ένα απόλυτα συγκεντρωτικό σύστημα, κατάργηση Κοινοτήτων στην Αττική, στέρηση συμμετοχής των ενεργών πολιτών και τοπικές πρωτοβουλίες. Το νομοσχέδιο προωθεί καθαρά ένα Δημαρχοκεντρικό σύστημα, στο οποίο οι Δήμαρχοι ορίζουν ποιος θα είναι ο εκπρόσωπος από την πιο μικρή Κοινότητα μέχρι την πιο μεγάλη. Χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αρχή της πλειοψηφίας (ποιος συνδυασμός πήρε τις περισσότερες ψήφους σε Κοινότητες άνω των 500 κατοίκων ή ποιος επιθυμεί να εκπροσωπήσει το χωριό του, σε Κοινότητες κάτω των 500).

Ας είμαστε σοβαροί! Δεν μπορούμε να παίζουμε με τους Θεσμούς, με δήθεν δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες που τελικά θα επιβάλλουν τη βούληση του Δημάρχου στους πολίτες. Δεν μπορεί να διακωμωδούμε άλλο τις έννοιες (αιρετός /εκλεγμένος), με έμμεσους διορισμούς. Αν ο νομοθέτης θέλει να καταργήσει τις Κοινότητες και τους εκλεγμένους εκπροσώπους τους, ας το κάνει επίσημα και ας διορίζει ο Δήμαρχος σε κάθε χωριό, έναν τοποτηρητή του.

Η Κοινότητα, αποτελεί Θεσμό ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, της οποίας τα όργανα, ως αιρετοί μεταφέρουν προς τον Δήμο αιτήματα και προς τους πολίτες τις αποφάσεις των δημοτικών οργάνων που αφορούν την τοπική κοινωνία, που εκπροσωπούν.

Το νέο Νομοσχέδιο εν ολίγοις βελτιώνει αρκετές αστοχίες και δίνει λύσεις σε προβλήματα που δημιούργησε ο «Κλεισθένης». Εκτός από τις όποιες βελτιώσεις όμως, με την κατάργηση των Κοινοτήτων δημιουργεί ζητήματα στην λαϊκή εκπροσώπηση.

Επιβάλλεται ο Υπουργός να δώσει περισσότερο χρόνο, να λάβει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις που υποβλήθηκαν κατά τη διαβούλευση όπως και την αλλαγή του άρθρου 13 για την εκλογή των προέδρων και να συζητήσει αναλυτικά όλες τις παραμέτρους με την ΚΕΔΕ και τους αρμόδιους φορείς.

Από το Γραφείο Τύπου
Νυφούδης Νίκος
Εκπρόσωπος Τύπου

Μανικας 400του Αντώνη Μανίκα, Προέδρου Τοπικής Κοινότητας Κρικέλλου Ευρυτανίας

 

Αγαπητοί φίλοι, έχει ξεκινήσει η διαβούλευση για τον Νέο Εκλογικό Νόμο για την αυτοδιοίκηση και θα διαρκέσει μέχρι 18 Μαρτίου στις 9 το βράδυ. Σας προτείνω  το εξής:
 
1. Να σχολιάσουμε όλοι και να προσκαλέσουμε και τους συμπολίτες μας να σχολιάσουν. 
2. Ο σχολιασμός προτείνεται να γίνει στοχευμένα στο Άρθρο 13. Για όποιον επιθυμεί μπαίνει κατευθείαν εδώ: http://www.opengov.gr/ypes/?p=7616 
3. Το σχόλιο σας αφού γίνει, δεν εμφανίζεται αμέσως στο σύστημα, επομένως μην αποθαρρυνθείτε. Θα εμφανιστεί σε λίγα 24ωρα. Αν δούμε ότι είναι γενικό το φαινόμενο και δεν εμφανίζονται τα σχολιά μας θα το καταγγείλουμε αυτό στο open.gov και δημόσια με δελτίο τύπου. 
4. Αν έχετε παραπάνω από ένα email, σχολιάστε περισσότερες από μία φορές. 
5. Προτεινόμενος σχολιασμός για το άρθρο 13: Να διατηρηθεί η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των Κοινοτήτων. Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κυβερνησιμότητας στους Δήμους εξαιτίας των Κοινοτήτων. Αντίθετα οι Κοινότητες ενισχύουν την διοικητική λειτουργία των Δήμων και συμβάλλουν στην διεκδίκηση των αιτημάτων του τόπου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλέγει ο Δήμαρχος και όχι ο πολίτης ποιος θα εκπροσωπεί τις Κοινότητες και αυτό παραβιάζει κατάφορα την λαϊκή βούληση. Να παραμείνουν τα άρθρα 14, 16 και 17 του Ν. 4555/2018 για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων με ξεχωριστή κάλπη και δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών.
 
Ο παραπάνω σχολιασμός είναι ενδεικτικός. Ο καθένας μας μπορεί να σχολιάσει και να εκφράσει τις απόψεις του για ποιον λόγο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταργηθεί η ξεχωριστή κάλπη. 
Σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ   και Καλό αγώνα  σε όλους μας!!
 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΛΠΗ στις ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ 
Οι Πολίτες Αποφασίζουν ( ΌΧΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ) –Οι Κοινωνίες Δυναμώνουν  - Ο τόπος Προοδεύει ! 
ΙΣΧΥΡΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ = ΙΣΧΥΡΟΣ ΔΗΜΟΣ
 Αντώνης  Μανίκας,  
Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Οικονομολόγος 
Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Κρικέλλου Ευρυτανίας 
Αθήνα     : Ορφέως 18 , Τ.Κ 15561, τηλέφωνο : 210 6545829 
Κρίκελλο : Τ.Κ . 36076 , Ευρυτανία,τηλέφωνο : 22370 71134 Κινητό     : 6977 585656 

E-Mail     : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

we logoΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ "εΜείς"
8 Μαρτίου 2021

 

Η αστυνομική βία σε βάρος πολιτών είναι εξοργιστική, πολύ περισσότερο όταν σχετικοποιείται με ανακοινώσεις της Κυβερνητικής Εκπροσώπου περί «κιτρινισμού της αντιπολίτευσης σε βάρος της συζύγου του Πρωθυπουργού».

Η «επαναστατική» βία σε βάρος Πρυτάνεων και Καθηγητών είναι εξοργιστική, πολύ περισσότερο όταν σχετικοποιείται με ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ περί κατάργησης δημοκρατικών ελευθεριών κάθε φορά που η αστυνομία καλείται εντός πανεπιστημιακών χώρων για την αντιμετώπιση αξιόποινων πράξεων. Η βία δεν είναι σχετική έννοια. Και είναι προσβολή για τα εκάστοτε θύματά της να την αντιμετωπίζουμε ως τέτοια.

Η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπλένουν τη ντροπή αυτή ο ένας στις ανακοινώσεις του άλλου. Η Νέα Δημοκρατία μιλώντας για τον ΣΥΡΙΖΑ που «επενδύει στο μπάχαλο» και ο ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας για τη Νέα Δημοκρατία που «επενδύει στην αστυνομοκρατία».

Το ζήτημα της αστυνόμευσης είναι το εύκολο όπλο στην πόλωση που αρέσκονται να στήνουν και οι δύο τους. Τα δύσκολα όμως είναι στη λύση του κουβαριού που εμπλέκει την προστασία της δημόσιας υγείας και της οικονομικής ασφάλειας. Στην εξίσωση που κανείς τους δεν προσπαθεί να λύσει προτιμώντας να μιλήσει, τάχα, για την αστυνόμευση.

Γιατί η συζήτηση για την αστυνομία δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει πρώτα από όλα την εκκαθάρισή της από συμπεριφορές που εμφανώς πλήττουν τη λειτουργική χρησιμότητα του σώματος.

Από το Γραφείο Τύπου
Νυφούδης Νίκος
Εκπρόσωπος Τύπου

 

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.