Βιώνουμε αυτήν την περίοδο στην ελληνική εκπαίδευση ένα φαινόμενο που θα το ονόμαζα κυκλώνα καταλήψεων. Εκατοντάδες σχολεία είναι υπό κατάληψη. Αλυσίδες, κάδοι απορριμμάτων, πρόχειρα γραμμένα πανό συνιστούν το σκηνικό μιας ενδημικής κρίσης που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο δίκην εθίμου. Κι όμως υπάρχουν σχολεία που δεν αντιμετωπίζουν τέτοια ζητήματα ποτέ. 
Πώς γίνεται αυτό; Θα σας περιγράψω το δικό μας.
Είμαστε ένα μικρό λύκειο σε μια γειτονιά του Μενιδίου, μια γειτονιά που παλιότερα μαστιζόταν από τα ναρκωτικά. Στην πλαγιά ενός λόφου είναι το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Το παιδί της Αγίας Άννας θα περάσει 14 χρόνια σε αυτόν τον λόφο. Θα ξεκινήσει από χαμηλά, όπου βρίσκονται τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, και θα ανηφορίσει προς το πάνω μέρος του λόφου, για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας. Τα παιδιά μας λοιπόν συμπορεύονται ως συμμαθητές επί 14 χρόνια.
Είμαστε το 5ο Λύκειο. Εμείς θα τα ξεπροβοδίσουμε προς τα ανώτατα ιδρύματα ή προς το επαγγελματικό στίβο. Τι γίνεται λοιπόν σε αυτό το σχολείο; Γιατί ζει αυτήν την ειρήνη εν μέσω ενός κυκλώνα κινητοποιήσεων; Θα σας δώσω μερικούς από τους άπειρους λόγους.
Οι εκπαιδευτικοί που συνιστούν τον πυρήνα του σχολείου είναι κατ’ επιλογήν τους στο σχολείο μας, αν και δεν κατοικούν οι περισσότεροι εδώ. Όσοι έρχονται στο σχολείο μας με βελτίωση, έρχονται με επιλογή τους και οχι σαν αποτέλεσμα καραμπόλας.
Το σχολείο έχει τη συνεργασία και στήριξη, συνεχή και χωρίς υστεροβουλίες, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Τα παιδιά τα σεβόμαστε, τα στηρίζουμε στις δυσκολίες και τα προβλήματα που φέρνουν από το σπίτι. Και σας δηλώνω πως είναι σε μερικές περιπτώσεις πάρα πολλά.
Το σχολείο διοικείται από τον σύλλογο διδασκόντων και τον διευθυντή χωρίς αλαζονεία ή καραγκιοζιλίκια εκ μέρους του διευθυντή. Συναποφασίζουμε και ενεργούμε ως ομάδα.
Στο σχολείο μας οι αναπληρωτές δεν είναι αυτοί που θα συμπληρώσουν το ωράριο, αυτοί που θα υποταχτούν στην παλαιότητα της παλιάς καραβάνας.
Στο σχολείο μας κανείς εκπαιδευτικός και σχεδόν κανένα παιδί δεν καπνίζει μέσα στον χώρο (κτίριο και προαύλιο) του σχολείου.
Στο σχολείο μας η πόρτα του διευθυντή δεν κλείνει ποτέ. Πάντα κάποιο παιδί θα συζητά με τον διευθυντή και κάποιον ή κάποιους διδάσκοντες τα προβλήματά του, τα όνειρά του, τις ανησυχίες του.
Στο σχολείο μας δεν φωνάζουν, δεν κραυγάζουν, δεν μαλώνουν τα παιδιά μεταξύ τους, δεν αυθαδιάζουν προς τους καθηγητές.
Στο σχολείο μας η κυρία που καθαρίζει είναι μέλος της ομάδας του προσωπικού, την ακούμε και την βοηθάμε, γιατί είναι η παλαιότερη του σχολείου μας.
Στο σχολείο μας το «μαλάκας» μάς ενοχλεί, όταν το ακούμε και επεμβαίνουμε ζητώντας να μην επαναληφθεί.
Στο σχολείο μας οι τοίχοι είναι σχεδόν όπως βάφτηκαν πριν τρία χρόνια παρόλο που μπαίνουν καθημερινά και πολλές δεκάδες επισκεπτών του στεγαζόμενου σε εμάς ΚΕΣΥ Αχαρνών.
Στο σχολείο μας αναπτύσσουμε την πολιτική σκέψη και τη διεκδίκηση αιτημάτων των μαθητών, γιατί θέλουμε ενεργούς πολίτες και όχι ιδιώτες.
Στο σχολείο μας σεβόμαστε κάθε μαθητή, όποιας εθνικότητας, θρησκείας, κοινωνικής καταγωγής ή σεξουαλικής κλίσης κι αν είναι.
Στο σχολείο μας δεν εξυπηρετούμε προσωπικές ατζέντες ή κομματικές σκοπιμότητες.
Στο σχολείο μας ένας λερωμένος τοίχος από την χθεσινή νύχτα θα μας κινητοποιήσει για να βρούμε τον υπαίτιο, να τον καλέσουμε και να του ζητήσουμε να μην το επαναλάβει.
Στο σχολείο μας ακόμα και τα τρία παιδιά που έχουμε στείλει σε άλλα σχολεία τα νοιαζόμαστε και τα αγαπάμε όσα χρόνια κι αν πέρασαν από τότε.
Στο σχολείο μας χαιρόμαστε που προσφέρουμε.
Στο σχολείο μας δεν είμαστε υπεράνθρωποι ούτε ίσως οι άριστοι επιστήμονες.
Στο σχολείο μας, όμως, σεβόμαστε τους εαυτούς μας, τα παιδιά μας και τον κόπο του Έλληνα φορολογούμενου.

Στο σχολείο μας, στο 5ο ΓΕΛ Αχαρνών Αγία Άννα, στο Μενίδι.


google news iconΤο Social-Lib είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στην αρθρογραφία: Social-Lib.gr - Google News .

Έγραψαν Πρόσφατα

Κοινωνικός Φιλελευθερισμός

Το Social.lib είναι ένας δικτυακός τόπος συζήτησης και ανάδειξης των καθημερινών οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού.