Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ψηφιακές δεξιότητες στη “μετά COVID” εποχή δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την έκθεση “DigComp at Work”. Στόχος της Ε.Ε. είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτές, τους εργοδότες και τους υπεύθυνους προσλήψεων να διασφαλίσουν ότι οι Ευρωπαίοι διαθέτουν τις ψηφιακές δεξιότητες, που χρειάζονται για να ευημερήσουν στην αγορά εργασίας μετά τον κορωνοϊό.
Η έκθεση περιλαμβάνει μελέτες περιπτώσεων με πρακτικά παραδείγματα ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων, ενώ ο οδηγός εφαρμογής παρέχει συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές, παραδείγματα και χρήσιμους πόρους για τη χρήση του DigComp. Να σημειωθεί ότι, η υποστήριξη της διαχείρισης της ψηφιακής μετάβασης, βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού θεματολογίου δεξιοτήτων.
Απαραίτητες δεξιότητες
Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι πλέον κρίσιμες για την απασχολησιμότητα, καθώς περίπου το 85% όλων των θέσεων εργασίας στην Ε.Ε. απαιτούν τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, η κρίση του κορωνοϊού κατέδειξε ότι οι επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες είναι κρίσιμης σημασίας για να μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες.
Μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Ε.Ε., το 42%, εξακολουθεί να μην διαθέτει ούτε καν βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Το 2018, σε ολόκληρη την Ε.Ε. εργάζονταν περίπου 9,1 εκατομμύρια άνθρωποι ως ειδικοί ΤΠΕ, 1,6 εκατομμύρια περισσότεροι σε σύγκριση με 4 χρόνια νωρίτερα. Το 64% των μεγάλων επιχειρήσεων και το 56% των ΜμΕ που προσέλαβαν ειδικούς ΤΠΕ κατά τη διάρκεια του 2018, ανέφεραν ότι οι κενές θέσεις για ειδικούς ΤΠΕ ήταν δύσκολο να πληρωθούν.
Σήμερα, “πρωταθλητές” Ευρώπης στις προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες - advanced digital skills - που αποτελούν ένα ασφαλές διαβατήριο για τη σύγχρονη αγορά εργασίας, αναδεικνύονται οι Φινλανδοί. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Σουηδοί, ενώ από κοντά ακολουθούν οι Εσθονοί, οι Ολλανδοί, οι Βρετανοί, οι πολίτες της Μάλτας, της Δανίας, του Λουξεμβούργου, της Αυστρίας και της Γερμανίας.
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων